موسیقی تلفیقی با اجرای سه تار ، تبلا ، ارکستر زهی و گیتار.
نوازنده سه تار : مسعود شعاری
نوازنده تبلا : درشن جوت سینگ آنند
نوازنده گیتار الکتریک : مانو کودجیا
نوازنده سه تار : مسعود شعاری
نوازنده تبلا : درشن جوت سینگ آنند
نوازنده گیتار الکتریک : مانو کودجیا
آهنگ ها
-
عنوانزمان
-
10:47این قطعه ی هفت ضربی در پرده های ماهور اجرا شده است. همراهی سازهای زهی و گفتگوی تبلا جملگی بر طراوت سه تار تاكید می كنند و او را در تعامل با دو فرهنگ متفاوت قرار می دهند.
-
15:53مبنای این قطعه یك تم ساده ی كردی است كه سه تار در آن از پرده های آواز بیات اصفهان استفاده می كنن. فواصل كروماتیك در نواختن سه تار نوعی مستی شنیداری ایجاد می كند كه حضور جلوه های صوتی شنونده را در عین مستی به فكر وا می دارد كه آنچه می شنود ساز واقعی است یا مجازی.
-
8:53استفاده از دستگاه شور ( بدون بكارگیری ربع پرده ها) فضای موسیقی را بیشتر به شور آذربایجانی نزدیك می كند. سازبندی متفاوت و تاحدی خشن این قطعه و همراهی جلوه های صوتی و مراسم آیینی تركمن های كشور تلاش دارد تا بر حس وهم گونه ی قطعه تاكید كند.
-
14:27این قطعه نیز در پرده های آواز بیات اصفهان نواخته شده اما تاكید بیشتری بر گوشه ی قدیمی سوزوگداز دارد كه بیانگر نوعی غم و درد است. درواقع برداشت های متفاوت از این ملودی (ریتمیك و غیرریتمیك) به نوعی بر بداهه نوازی گیتار نیز تاثیر گذاشته است و حضور آن در ملودی های نواخته شده به خوبی شنیده می شود.
-
9:14این قطعه ( با ضرب شش چهارم ) از گوشه های مختلف دستگاه همایون و به خصوص بیداد الهام گرفته است و بخش پایانی آن برگرفته از ضربی ردیف میرزا عبدالله می باشد. قالب این قطعه حال و هوایی كاملا متفاوت از قطعات پیشین دارد و شتاب گیری ریتم در آن وجود ندارد. ساختار این اثر شباهت زیادی با قالب موسیقی جاز دارد.
تصاویر
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه