در این آلبوم ، علاوه بر آهنگسازی توسط رامین بهنا ، دو قطعه نیز توسط بابک ریاحی پور ( نوازنده ی گیتارباس ) ساخته شده اند که در این میان ، قطعه ی جالب توجه چهارمض باس ، چهارمضرابی در دستگاه ماهور است که با گیتارباس اجرا شده است .
تنظیم های این اثر توسط رامین بهنا و کسرا ابراهیمی انجام شده است .
نه آن چنان ، اثری از گروه بهنا است . رامین بهنا ؛ موسس گروه بهنا که پیشتر در تاسیس گروه آویژه مشارکت داشت و به همراه آن گروه ، دو آلبوم " نخستین " و " آویژه " را منتشر کرد ، آهنگسازی قطعات " نه آن چنان " را به همراه بابک ریاحی پور و بهرنگ بقایی انجام داده است.
قطعات «نه آن چنان!!» آن طور که در کاور آلبوم هم گفته شده ، پرتحرک و خوشحال و صد در صد ایرانی هستند . گاه شش و هشت هستند و گاه هم به چهارمضراب طعنه می زنند . اما بر خلاف ظاهر درهم برهمشان ، طبق طرحی دقیق پیش می روند .
رامین بهنا ، بابک ریاحی پور ، کسری ابراهیمی ، بهرنگ بقایی ، سینا خشک بیجاری ، حبیب مفتاح بوشهری ، علیرضا رحیمی نژاد و پیتر آکوپ با پیانو ، کیبورد ، صداهای الکترونیک ، گیتار باس ، طبل و سنج ، تار ، دیوان ، عود ، تنبک ، پنداریک ، سازهای کوبه ای بوشهر ، نی تکی و کاخن در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند .
در این آلبوم از سولوی گیتارباس تا تک نوازی تار را می توان شنید . اما ریتم محکم و سر ضرب اکثر قطعات و همچنین هارمونی کارها بیش از هر فضایی به موسیقی راک نزدیک است . گروه بهنا از گروه های فعال و موفق در حوزه ی موسیقی تلفیقی است . این گروه در آبان ماه 1386 آخرین کنسرت پرمخاطب خود را ، در مجموعه ی کاخ نیاوران اجرا کرده است .
رامین بهنا ( پیانو ، ارگ و کیبورد ) ، کسرا ابراهیمی ( درامز و پرکاشن ) ، بهرنگ تنکابنی ( تار ، دوتار ، عود و دیوان ) ، علیرضا رحیمی نژاد ( کیبورد و افکت ) ، بابک ریاحی پور ( گیتارباس ) ، ماهان میرآب ( گیتار ) ، پورنگ پورشیرازی ( دوبل باس ) تشکیل می دهند و سینا بیجاری نوازنده ی سازهای کوبه ای نیز به عنوان میهمان ، گروه بهنا را در این آلبوم همراهی کرده است . این آلبوم 9 قطعه دارد و توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است . قطعات آن "سبکبال 1" ، "چار مضباس" ، "قصه" ، "چونان" ، "هشت پا" ، "آشنایی" ، "شیرینی" ، "سوار" و "سبکبال 2" نام دارند .
رامین بهنا آهنگساز و نوازنده ی پیانو ، آموزش موسیقی را إز ٧ سالگی آغاز کرد و بعدها هارمونی ، کنترپوان و آهنگسازى را نزد مهران روحانی کار کرد و در رشته ی موسیقی إز دانشگاه هنر تهران فارغ التحصیل شد .
بهنا به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی تلفیقی در ایران شناخته می شود . وی در سال 1375 گروه آویژه را با همکاری پدرام درخشانی ، بابک ریاحی پور ، و رضا آبایی تأسیس کرد که کنسرت های این گروه اولین تجربه ی موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می آمد . گروه آویژه عمر زیادی نکرد و هر یک از اعضای آن جداگانه به فعالیت پرداختند . این اتفاق ، همزمان شد با موفقیت گروه اوهام در تولید موسیقی راک ایرانی و رامین بهنا و خیلی های دیگر به سراغ این سبک رفتند . بهنا البته به صورت همزمان فعالیت های دیگری نیز داشت . او رهبر ارکستر محمد نوری در اولین کنسرت پس از انقلابش بود . بهنا پس از آن ، همراه آرش سبحانی و هومن جاوید گروهی به اسم "راز شب" تشکیل داد . آلبوم های "دار قالی" و "زی بازی" حاصل فعالیت های وی در این گروه بودند . بهنا با این کار نشان داد که به راحتی می تواند با بزرگان موسیقی پاپ همکاری کند و روند استاندارد و مطمئنی با کیفیت بالا در پیش بگیرد . اما ترجیح می دهد در پروژه های خود ، موسیقی پاپ متفاوتی را تولید کند . بهنا این بار هم در راه متفاوتی فعالیت خود را گسترش می دهد و موسیقی بیش از ٤٠ فیلم و سریال تلویزیونی را می سازد که البته بسیاری از این تولیدات مربوط به فیلم های مستقل و کارگردان های جوان است که از شاخص ترین آن ها می توان به موسیقی متن فیلم های نسل سوخته و کمکم کن از آثار رسول ملاقلی پور ، "داستان های تعبید" ساخته ی "فریدون حسن پور" ، "سرزمین پدری" به کارگردانی "شهرام شاه حسینی" و مجموعه های تلویزیونی "قصه ی رودخانه" از ساخته های کمال تبریزی ، "آهوی ماه نهم" به کارگردانی "مسعود نوابی" و "داستان های هنر" اثر "مجتبی میرتهماسب" اشاره کرد . گزیده ای از این آثار ، در قالب آلبوم هایی با عنوان "دیدگاه" و "نسل سوخته" در تابستان 1385 توسط انتشارات آوا خورشید به بازار موسیقی عرضه شده است .
در این مدت بهنا وظیفه ی تنظیم آلبوم "من و دوست غولم" ( 1384 ) را هم بر عهده می گیرد . در این آلبوم ، "فرشاد فزونی" با استفاده از اشعار فانتزی و کودکانه ی "شل سیلور ستاین" ، آهنگ هایی ساخت که تنظیمش را رامین بهنا انجام داد . تولید این آلبوم ، شاید تجربه ی جدیدی برای بهنا نبود ، اما یکی از آلبوم های متفاوت در آن زمان به حساب می آمد .
این برنامه باعنوان آهنگخانه از رادیو صدای آشنا پخش شده است .
تنظیم های این اثر توسط رامین بهنا و کسرا ابراهیمی انجام شده است .
نه آن چنان ، اثری از گروه بهنا است . رامین بهنا ؛ موسس گروه بهنا که پیشتر در تاسیس گروه آویژه مشارکت داشت و به همراه آن گروه ، دو آلبوم " نخستین " و " آویژه " را منتشر کرد ، آهنگسازی قطعات " نه آن چنان " را به همراه بابک ریاحی پور و بهرنگ بقایی انجام داده است.
قطعات «نه آن چنان!!» آن طور که در کاور آلبوم هم گفته شده ، پرتحرک و خوشحال و صد در صد ایرانی هستند . گاه شش و هشت هستند و گاه هم به چهارمضراب طعنه می زنند . اما بر خلاف ظاهر درهم برهمشان ، طبق طرحی دقیق پیش می روند .
رامین بهنا ، بابک ریاحی پور ، کسری ابراهیمی ، بهرنگ بقایی ، سینا خشک بیجاری ، حبیب مفتاح بوشهری ، علیرضا رحیمی نژاد و پیتر آکوپ با پیانو ، کیبورد ، صداهای الکترونیک ، گیتار باس ، طبل و سنج ، تار ، دیوان ، عود ، تنبک ، پنداریک ، سازهای کوبه ای بوشهر ، نی تکی و کاخن در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند .
در این آلبوم از سولوی گیتارباس تا تک نوازی تار را می توان شنید . اما ریتم محکم و سر ضرب اکثر قطعات و همچنین هارمونی کارها بیش از هر فضایی به موسیقی راک نزدیک است . گروه بهنا از گروه های فعال و موفق در حوزه ی موسیقی تلفیقی است . این گروه در آبان ماه 1386 آخرین کنسرت پرمخاطب خود را ، در مجموعه ی کاخ نیاوران اجرا کرده است .
رامین بهنا ( پیانو ، ارگ و کیبورد ) ، کسرا ابراهیمی ( درامز و پرکاشن ) ، بهرنگ تنکابنی ( تار ، دوتار ، عود و دیوان ) ، علیرضا رحیمی نژاد ( کیبورد و افکت ) ، بابک ریاحی پور ( گیتارباس ) ، ماهان میرآب ( گیتار ) ، پورنگ پورشیرازی ( دوبل باس ) تشکیل می دهند و سینا بیجاری نوازنده ی سازهای کوبه ای نیز به عنوان میهمان ، گروه بهنا را در این آلبوم همراهی کرده است . این آلبوم 9 قطعه دارد و توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است . قطعات آن "سبکبال 1" ، "چار مضباس" ، "قصه" ، "چونان" ، "هشت پا" ، "آشنایی" ، "شیرینی" ، "سوار" و "سبکبال 2" نام دارند .
رامین بهنا آهنگساز و نوازنده ی پیانو ، آموزش موسیقی را إز ٧ سالگی آغاز کرد و بعدها هارمونی ، کنترپوان و آهنگسازى را نزد مهران روحانی کار کرد و در رشته ی موسیقی إز دانشگاه هنر تهران فارغ التحصیل شد .
بهنا به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی تلفیقی در ایران شناخته می شود . وی در سال 1375 گروه آویژه را با همکاری پدرام درخشانی ، بابک ریاحی پور ، و رضا آبایی تأسیس کرد که کنسرت های این گروه اولین تجربه ی موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می آمد . گروه آویژه عمر زیادی نکرد و هر یک از اعضای آن جداگانه به فعالیت پرداختند . این اتفاق ، همزمان شد با موفقیت گروه اوهام در تولید موسیقی راک ایرانی و رامین بهنا و خیلی های دیگر به سراغ این سبک رفتند . بهنا البته به صورت همزمان فعالیت های دیگری نیز داشت . او رهبر ارکستر محمد نوری در اولین کنسرت پس از انقلابش بود . بهنا پس از آن ، همراه آرش سبحانی و هومن جاوید گروهی به اسم "راز شب" تشکیل داد . آلبوم های "دار قالی" و "زی بازی" حاصل فعالیت های وی در این گروه بودند . بهنا با این کار نشان داد که به راحتی می تواند با بزرگان موسیقی پاپ همکاری کند و روند استاندارد و مطمئنی با کیفیت بالا در پیش بگیرد . اما ترجیح می دهد در پروژه های خود ، موسیقی پاپ متفاوتی را تولید کند . بهنا این بار هم در راه متفاوتی فعالیت خود را گسترش می دهد و موسیقی بیش از ٤٠ فیلم و سریال تلویزیونی را می سازد که البته بسیاری از این تولیدات مربوط به فیلم های مستقل و کارگردان های جوان است که از شاخص ترین آن ها می توان به موسیقی متن فیلم های نسل سوخته و کمکم کن از آثار رسول ملاقلی پور ، "داستان های تعبید" ساخته ی "فریدون حسن پور" ، "سرزمین پدری" به کارگردانی "شهرام شاه حسینی" و مجموعه های تلویزیونی "قصه ی رودخانه" از ساخته های کمال تبریزی ، "آهوی ماه نهم" به کارگردانی "مسعود نوابی" و "داستان های هنر" اثر "مجتبی میرتهماسب" اشاره کرد . گزیده ای از این آثار ، در قالب آلبوم هایی با عنوان "دیدگاه" و "نسل سوخته" در تابستان 1385 توسط انتشارات آوا خورشید به بازار موسیقی عرضه شده است .
در این مدت بهنا وظیفه ی تنظیم آلبوم "من و دوست غولم" ( 1384 ) را هم بر عهده می گیرد . در این آلبوم ، "فرشاد فزونی" با استفاده از اشعار فانتزی و کودکانه ی "شل سیلور ستاین" ، آهنگ هایی ساخت که تنظیمش را رامین بهنا انجام داد . تولید این آلبوم ، شاید تجربه ی جدیدی برای بهنا نبود ، اما یکی از آلبوم های متفاوت در آن زمان به حساب می آمد .
این برنامه باعنوان آهنگخانه از رادیو صدای آشنا پخش شده است .
صداها
-
عنوانزمان
-
24:22
مشخصات برنامه
سایر مشخصات
تصاویر
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه